CARA TEMPAHAN
Tempahan:
1.
Tempahan
adalah berdasarkan konsep “siapa cepat dia dapat” (first come first serve basis) dan hanya disahkan apabila deposit
komitmen telah dibayar oleh tetamu.
2.
Tetamu
perlu membayar deposit komitmen sebanyak RM 50.00 (Ringgit Malaysia : Lima
Puluh sahaja) sehari sebagai tanda pengesahan tempahan. Deposit tersebut
merupakan sebahagian daripada wang sewaan dan tetamu hanya perlu membayar baki
jumlah sewaan sahaja sewaktu check-in. Deposit komitmen perlu dibayar
selewat-lewatnya lima (5) hari sebelum tarikh check-in ke akaun bank yang
ditetapkan.
3.
Segala
urusan pembayaran sewaan sama ada deposit komitmen atau baki sewaan adalah
secara tunai.
4.
Tetamu
yang telah membuat pengesahan tempahan dibenarkan untuk mengubah tarikh atau
tempoh penginapan tanpa caj dengan persetujuan pihak D’Tanjung Inn Homestay bergantung
kepada kekosongan (availability).
5.
Pembatalan
terhadap tempahan yang telah disahkan adalah dibenarkan sekiranya dibuat
sekurang-kurangnya tujuh (7) hari sebelum tarikh check-in dengan wang deposit
komitmen akan dikembalikan sepenuhnya. Tiada wang deposit komitmen dikembalikan
untuk pembatalan yang dibuat pada jangka masa yang lebih pendek.
Bayaran Masuk:
1.
Bayaran
sewaan hendaklah dibuat sepenuhnya secara tunai sewaktu proses check-
in. Cara bayaran selain bayaran tunai
adalah tidak diterima.
2.
Sewaktu
musim puncak iaitu musim-musim cuti persekolahan atau cuti umum, deposit
jaminan sebanyak RM50.00 sehari akan dikenakan sewaktu tetamu check-in. Deposit
tersebut adalah sebagai jaminan daripada tetamu untuk check-out tidak
lewat daripada jam 12.00 tengah hari atau waktu lain yang telah dipersetujui.
No comments:
Post a Comment